הובלת דירה לחו"ל
הובלת דירה לחו"ל היא שירות הנדרש על ידי אנשים שמבצעים רילוקיישן עקב סיבות שונות, כגון קבלת עבודה במדינה אחרת, קבלה ללימודים מתקדמים, עקב הרצון לממש את האזרחות הזרה והשאיפה לשפר את איכות החיים, עקב מילוי תפקיד במסגרת העבודה הקיימת ועוד. תהא הסיבה אשר תהא, העברת תכולת דירה לחו"ל היא אחת המשימות המרכזיות מיני רבות אחרות הכרוכות בהעתקת החיים מישראל למדינה אחרת. בדיוק כאן נכנסת חברתנו לתמונה עם כל הידע, הכלים והאמצעים לביצוע ההעברה.
כמה דברים שכדאי לדעת על מעבר דירה לחו"ל
אתם בוודאי מבינים כי הובלת דירה לחו"ל אינה כמו העברתה מעיר לעיר בישראל. כאן כבר מדובר בהליכים יותר מורכבים ברמה הבירוקרטית והטכנית. קודם כל, התהליך עצמו מורכב משלושה שלבים נבדלים של הובלה. השלב הראשון מתקיים עוד כאן בישראל כאשר יש להוביל את תכולת הדירה אל נמל התעופה או לנמל הימי, שם היא תועמס על גבי מכולה.
השלב השני הוא כמובן העברת התכולה באמצעי בו בחרתם, ומייד נסביר על הבחירה בכמה מילים. והשלב השלישי והאחרון הוא העברת התכולה מהנמל אל ביתכם החדש. כמובן שכל שלב כזה מורכב מהליכים שונים של העמסה ופריקה, כאשר השלב הראשון כולל גם אריזה והאחרון גם את סידור הארגזים והפריטים בבית החדש.
לגבי הבחירה בין העברה באוויר או בים, יש להביא בחשבון כמה שיקולים. מצד אחד, בוודאי תרצו שפריטים האהובים שלכם יגיעו כמה שיותר מהר כדי שתוכלו להרגיש בבית. לכן, הבחירה בהעברה דרך האוויר נראית מתבקשת. יחד עם זאת, צריך להבין שבשילוח אווירי יש מספר מגבלות מבחינת גודל, צורת ומשקל המטען, והעלויות יהיו נכבדות בהשוואה לשילוח הימי.
אז נכון שיש יתרונות לאוויר כמו המהירות והבטיחות הקצת יותר גדולה של המטען, אבל בסופו של דבר מרבית האנשים בוחרים להסתמך על מכולות ימיות עקב העלויות. עבור רבים אין זה נורא להמתין שבוע שבועיים, בעוד כמה פריטים באמת חשובים ויקרים מגיעים עם המטוס.
לחסוך כאבי ראש בהובלה
לאחר שליווינו לקוחות רבים שביצעו רילוקיישן לאורך העשורים האחרונים ולמדינות רבות בעולם, אנו יודעים היטב כי המעבר לארץ אחרת הינו מאתגר ברמות רבות – גם הרגשית, גם המקצועית, גם הזוגית, גם לילדים, גם מבחינה בירוקרטית וטכנית, ועוד. לכן, היכן שאפשר כדאי לעשות את החיים יותר קלים והדבר נכון גם לגבי העברת תכולת דירה.
ראשית, כדאי להתייחס אל רילוקיישן כאל פתיחה של דף חדש בחיים והרפתקה, גם אם המעבר הוא זמני. זאת אומרת שבמקום להעמיס על "התרמיל" את כל הבית ולעשות העתק-הדבק לדירה שלכם בישראל, נצלו את ההזדמנות בשביל להתחיל מחדש ולהיות יותר קלילים. יש פריטים רבים שבוודאי אינכם חייבים לקחת אתכם בחו"ל וניתן להותירם באחסנה בטוחה בארץ, לתת לבני משפחה או לתרום לצדקה.
השתדלו להביא אתכם לחו"ל רק את הפריטים שבאמת יקרים ללבכם, ואלא אם מדובר במדינה מאוד בלתי מפותחת בוודאי לא תתקשו למצוא פריטים חדשים כמו מוצרי חשמל, ריהוט וכדומה בשווקים המקומיים. הדבר יחסוך לכם כאבי ראש באריזה וגם כסף על ההובלה.
וכמובן שתוכלו לחסוך הרבה מאוד טרדות אם תעבדו עם חברה מקצועית שתדאג לטפל בכל שלבי הובלת דירה לחו"ל. כאשר תפנו לחברת TDY, אנחנו נספק הסברים ברורים לגבי התארגנות נכונה מבחינת אריזה, בחירה בדרך ההובלה הטובה ביותר, אישורים שצריך לקבל, אגרות וטפסים, ונלווה אתכם לכל אורך הדירה עד לביתכם החדש. כך תוכלו להיות רגועים ובטוחים לגבי התכולה שלכם ולדעת שהיא נמצאת בידיים טובות, מה שיפנה אתכם לאתגרים אחרים של ההיערכות.
היערכות נכונה לרילוקיישן
שוב, לאור ניסיוננו אנו ממליצים להתחיל בהיערכות לקראת הרילוקיישן כמה שיותר מוקדם. כך לדוגמא, כאשר המעבר כבר סגור ובטוח כדאי להתחיל לדבר עם הילדים ולהכין אותם מבחינה רגשית, ובד בבד להתחיל למצוא את מסגרות החינוך שיוכלו להתאים להם במדינת היעד. כמו כן, הבינו מה נדרש בשביל לסגור את כל הקצוות בארץ – למשל אם אתם משכירים את הדירה הנוכחית או עוזבים אותה וצריכים לסגור ענייני חשבונות וארנונה.
זאת לצד סוגיות הקשורות לביטוח הלאומי, חיסונים נדרשים וכל מה שקשור בנגיף הקורונה, הבאת חיית המחמד שהיא פרויקט בפני עצמו שיש להתחילו מוקדם ככל האפשר, ועוד. במילים אחרות, אל תשאירו את הדברים לימים או השבועות האחרונים, אלא התחילו בהיערכות כמה חודשים טובים מראש.
רילוקיישן
שילוח בינלאומי של חפציכם האישיים לביתכם החדש במהירות ובאחריות!
כל הצעדים החשובים לקראת רילוקיישן
מיד כאשר אתם מקבלים החלטה לערוך רילוקיישן, השעון מתחיל לתקתק לקראת יום העזיבה. מעבר לארץ חדשה עלול להיות מסובך ומתיש אם לא מנהלים אותו היטב, ולכן מובאים כאן לעזרתכם כל הצעדים שכדאי לעשות כדי להקל על המעבר לביתכם החדש. אם תעקבו אחר ההוראות ותפעלו מתוך מחשבה, תכנון וסבלנות – מובטח לכם שתהליך המעבר יהיה קל, נעים ופשוט.
1
צעד ראשון – הכינו את סידורי הנסיעה והאחסון
לפחות חודשיים לפני שאתם מבצעים רילוקיישן, ישנם מספר דברים שעליכם לדאוג להם. הכינו את סידורי הנסיעה עבורכם ועבור בני משפחתכם. תכננו את זמן ההגעה שלכם כך שתגיעו כאשר כל חפציכם כבר הגיעו לארץ החדשה – כמובן שחשוב שתגיעו לבית החדש לפני שהמובילים מגיעים לפרוק שם את חפציכם. חישבו על כל הפרטים הקטנים של סידורי הנסיעה. למשל – האם גם חיית המחמד שלכם מבצעת אתכם רילוקיישן? אם כן, ערכו עבורה את הסידורים הדרושים, ובררו לגבי החיסונים הנדרשים, אופן העברת החיה במטוס וכו'. האם אתם מעבירים לארץ החדשה את כלי הרכב שלכם? אם כן, כדאי לתכנן את זמן ההגעה כך שהמכונית תחכה לכם בנמל כאשר אתם מגיעים. אם לא, תכננו כיצד תגיעו משדה התעופה לביתכם החדש.
2
צעד שני – הכינו את הניירת שלכם
3
צעד שלישי – צמצמו את חפציכם
לפני שאתם מצבעים רילוקיישן, עליכם למצוא את כל מה שקבור או מתחבא בביתכם. אם אתם מוצאים פתאום פריטים שלא השתמשתם בהם כבר שנים, זהו הזמן המתאים להפרד מהם לשלום. כך תוכלו לעשות זאת: העריכו מחדש את כל מה שבבעלותכם, לא משנה כמה זה עלה או מי נתן לכם את זה. אל תשכחו מדוע אתם מבצעים רילוקיישן ולאן אתם עוברים, והתארגנו בהתאם. השאירו מאחור פריטים היוצרים בלגאן – ספרים שלא קראתם וכבר לא תקראו, פרוייקטים בלתי גמורים שכבר לעולם לא תסיימו וכו'. אם כבר קיים ריהוט בביתכם החדש, בידקו מהו והשאירו מאחור פריטים שלא תזדקקו להם יותר. ספרו לחבריכם ובני משפחתכם שאתם נפרדים מחפצים שונים וחלקו אותם ביניהם. אם תדעו שחבר טוב מקבל אותם תרגישו טוב יותר, ויהיה לכם קל יותר להיפרד מהחפצים (בעיקר מחפצים ישנים או יקרים).
אם נשארתם עם חפצים רבים שלא מצאתם להם בית חדש – תוכלו לערוך מכירה קטנה ולמכור אותם במחיר סמלי לשכנים ומכרים. כך תוכלו גם לחסוך את עלות הובלתם, וגם להרוויח מעט כסף שתוכלו להעזר בו עבור פריטים חדשים לאחר שתבצעו רילוקיישן. אתם יכולים כמובן גם לתרום פריטים שונים לצדקה.
4
צעד רביעי – התחילו באריזות
אחרי שאמרתם שלום ולא להתראות לפריטים לא נחוצים, הגיע הזמן ליצור קשר עם TDY אשר תארוז את חפציכם עבור רילוקיישן, הכינו רשימה כתובה או צילומים הכוללים את כל הדברים שלכם. כך תוכלו להשוות את הרשימה שלכם עם הפריטים שמגיעים לבית החדש, ולוודא שלא איבדתם כלום. בנוסף, זה יעזור לכם לדעת כמה אריזות אתם צריכים, ויעזור לנו להכין הצעת מחיר וסידור עבודה עבורכם.
הדבר הבא עבורנו הוא להכין את ציוד האריזה. אנחנו יכולים להשתמש בדברים רבים שכבר קיימים ברשותכם: נרפד את הקופסאות בהם ארוזים חפצים שבירים בעזרת מגבות, סדינים ושמיכות, כריות שאין לכם צורך בהם עוד.
הנה כמה טיפים שיעזרו לנו להתחיל באריזות:
-
נארוז ראשונים דווקא את הפריטים שאתם משתמשים בהם לעיתים רחוקות יותר (כדי שהם יהיו בתחתית האריזה).
-
נתרכז בחדר אחד בכל פעם. נתמקד במשימות קטנות ולא בבית כולו בבת אחת.
-
נרשום על כל קופסה את תכולתה, ונכתוב לאיזה חדר היא מיועדת בבית החדש. בנוסף, נציין על הקופסאות הערות חשובות כמו "שביר" וכדומה.
-
נאסוף פריטים יקרים או יקרי ערך במיוחד, כמו מתנות סנטימנטליות במיוחד, ונארוז אותם בנפרד משאר החפצים כדי שתוכלו למצוא אותם בקלות.
-
בתהליך רילוקיישן, כדאי לחכות עד שבוע המעבר עצמו כדי לבצע את התהליכים הבאים: גבו את כל המידע שעל המחשב שלכם. קחו עמכם את הגיבויים בשעת הטיסה – את המחשבים תוכלו לשלוח בביטחון בעזרתנו. אספו במקום אחד את כל המפתחות, מפעילי האזעקות, המנעולים וכו, והכינו אותם כך שתוכלו להעביר אותם בקלות לדיירים הבאים או לסוכנות התיווך. לבסוף, עברו בכל החדרים שסיימנו את אריזתם, בדקו בארונות, במגירות ובשאר מקומות האחסון ובדקו שלא שכחנו כלום
5
צעד חמישי – סיימו את כל תוכניות המעבר
שבועיים לפני שאתם מבצעים רילוקיישן, כל הסידורים שלכם כבר צריכים להיות מוכנים. בדקו איתנו כדי לוודא שכל פרטי ההובלה מוכנים. שלמו וסגרו את כל החשבונות שלכם בארץ. וודאו את תהליך עזיבת הבית וכניסה לבית החדש מול הדיירים החדשים או העוזבים, או מול חברת התיווך.
תכננו תרחישים אפשריים בהם תהיה בעיה עם הכניסה לבית החדש. היכן תישנו? היכן תאחסנו את חפציכם? תכננו כיצד תנקו את ביתכם החדש לפני שחפציכים יכנסו אליו, בין אם אתם מתכננים לעשות זאת לבד או בעזרת חברה מקצועית.
דאגו שיהיה מי שישמור על הילדים ביום בו מגיעה ההובלה אל הבית החדש, או חשבו על "חדר בטוח" בו הם יכולים לשהות בהנאה ובלי להפריע. וודאו שהתשתיות במעונכם החדש מוכנות, החשמל, המים, רשת האינטרנט וכו'.