שילוח ימי



עובדות ודגשים אודות שילוח ימי

 

 מתכננים לשלוח מטען או מכולה בשילוח ימי בינלאומי? לפניכם מספר עובדות אודות שילוח ימי שכדאי להכיר:

 

  • כל הזמן מפליגה בימים כמות גדולה מאוד של ספינות המובילות כמות עצומה של מכולות ומטענים כמעט מכל סוג, צורה וגודל. למשל אפשר להעביר במשלוח ימי מבנים, מכשירי חשמל, ציוד לתעשייה, פסנתרים, כלי רכב, רהיטים, חומרי גלם ועוד.


  • שילוח ימי מתאים להעברת מטענים ייחודיים הנדרשים בתנאי אחסון מתאימים, כמו מטען בעל צורה ייחודית, מטענים הנדרשים טמפרטורות מבוקרות ועוד.


  • ביחס לשילוח אווירי שילוח ימי נחשב לזול והוא במיוחד מתאים למשלוחים כבדי משקל, גדולים או עם צורות מיוחדות.




  • משלוחים ימיים מגיעים ליעדם בתוך זמן המתחיל בחמישה ימים ויכול להגיע עד שבועיים, ולכן הם פחות מתאימים למשלוחים הנדרשים להגיע תוך יממה או מספר בודד של ימים.


  • כדי שהליך השילוח יתנהל כראוי הוא נדרש בתכנון, ניהול ומעקב נכון אחר צרכים לוגיסטיים ובירוקרטים. לכן לעיתים קרובות עדיף לבצע משלוחים אלו עם חברה מקצועית.


  • חברת שילוח מקצועית, מנוסה ומומלצת, כמו TDY, תכסה את כל ההליך הלוגיסטי והבירוקרטי הכרוך בשילוח ימי בינלאומי, עם מענה לכל צורך, אישור, ביטוח, תשלום וטופס נדרש, תיאום בין גורמי הובלה שונים ומעקב בזמן אמת אחר המשלוח.


  • חברה מקצועית גם משתפת פעולה עם גורמים וגופים שונים ברחבי העולם העוסקים בשילוח ימי, עם מענה גמיש ושלם לכל צרכי השילוח, צרכי אריזה, אבטחה, אחסון, מכס, תמחור תחרותי, העברת מטען בתוך מדינות וכדומה.


  • חברת שילוח מקצועית תדאג לאריזה ואחסנה נכונה של המשלוח, עם בחירה בחברת ספנות אמינה ובחירה במסלול הקצר והזול ביותר להגעת המשלוח ליעדו.


  • כמו בכל משלוח, יש חשיבות רבה לאריזה נכונה של מטען בשילוח ימי, באופן מסודר ובטוח שישמור על המטען, עם סימון ברור ומפורט של כיוון העמסה, סוג ומאפייני תכולה, כתובת מוצא ויעד וכדומה.


  • עלות משלוח ימי נקבעת בהתאם לגודלו של המטען והיא נבחנת לפי משקל, כאשר ככל שהמשלוח יותר גדול וכבד כך המחיר לקילו יורד.


  • עלות משלוח ימי משתנה בין משלוח של מכולה שלמה המכונה FCL או משלוח חלקי המכונה LCL המשתף מכולה במספר מטענים של בעלים שונים.


  • כדי להיערך נכון יש לדעת מראש את כמות הפריטים הנכנסת לכל ארגז ולבחור בגודל ארגז מתאים. כמו כן יש לדאוג להתאים את גודל הארגזים למשטחים ולמידות המכולה כך שניתן יהיה לנצל באופן מלא שטח נתון.


  • בעלות סופית של משלוח ימי יש גם לכלול תשלומי ביטוח, מיסים ואגרות הנקבעים במסוף המכס של הנמל. את התשלומים יש לדעת מראש כדי להימנע מהפתעות ולהבטיח שחרור מהיר של המטען מהמכס.


  • לעלות הסופית של הליך השילוח יש השפעה ישירה על תמחור מוצרים וכדאיות ייבוא וייצוא שלהם.


  • ביטוח הינו מרכיב חשוב בשילוח ימי בינלאומי עם רכישה של פוליסה ייעודית למטרה זו. פוליסת הביטוח מכסה מצבים שונים של נזק העלול לגרום למטען, כמו מקרים של רטיבות, שבירת חפצים וכדומה.


  • חשוב לבדוק היטב את פוליסת הביטוח ולהבין אילו מצבים היא מכסה ואילו מצבים לא. במידת הצורך כדאי לשקול הרחבה לפוליסה.


  • במידה והמטען הימי מגיעה ליעד בחו"ל יש לדאוג לגורמים שימתינו למטען, יטפלו בו וידאגו שיגיע לכתובת המבוקשת בין אם מדובר במחסן, מפעל, בית וכדומה. גורמים אלו יקבלו מראש מידע אודות אופי המטען, נפחו, משקלו, מידת רגישותו, ערכו וכדומה.


  • משלוח ימי היוצא מחו"ל יוטען על ידי גורמים מקצועיים שקיבלו מידע מלא אודות אופי המטען ויארזו אותו במכולה בהתאם.


  • בפירוק מכולה לרילוקיישן יש לתאם הגעה עם בעלי הרכוש בביתם החדש בחו"ל. הסיוע המקצועי כולל גם פירוק של פריטי המכולה ופיזור ארגזים וחפצים בחדרי הבית השונים.

 


 

טואול בניית אתרי אינטרנט